Högtidlighållandet av den dag sovjetiska trupper befriade de kvarvarande lägerfångarna i Auschwitz-Birkenau

1 meddelande Alternativ

Högtidlighållandet av den dag sovjetiska trupper befriade de kvarvarande lägerfångarna i Auschwitz-Birkenau

Sten Magnusson
Dagen till minne av Förintelsen.

"Något jag ALLTID blir arg över är att vissa ska skända denna Minnesdag över Röda Arméns befrielse av lägerfångarna i Auschwitz-Birkenau.

Se här något jag skrev i gruppen Folkets Sverige tillsammans.
Jag gjorde ju en enkät där för ett eller annat år sedan och då var det en tredjedel som svarade att nazistiska Nordiska Motståndsrörelsen var BRA för Sverige.
Det är väldigt många NMR-sympatisörer i den gruppen, nazister alltså. Nu är det här MIN slutsats utifrån resultatet.
"Jag tycker allvarligt talat att det är OFÖRSKÄMT att år efter år vanhedra denna dag på det vis en hel del gör.
Då kan vi ju lika gärna fråga oss varför man ska ha en nationaldag den 6 juni till minne av en av Sveriges värsta tyranner genom tiderna och en nationalsång som visar på ett storhetsvansinne."

Som kommentar till detta skrev jag:

"Givetvis menar jag inte att nationaldagen och nationalsången ska slopas, men för att hårdra det hela kan man ju fråga sig varför vissa dagar aldrig kan få vara ifred.
Denna Minnesdag skymfas ju årligen och det är ju inte så lustigt för de som håller den.
Jämför med Hiroshima och fråga er hur offren för atombomben 1945-08-06 hade resonerat om de årligen fick höra på DEN dagen att ja det var ju inget mot den terror ni utsatte bl.a. delar av Asien för."

Observera att jag hårdrar det hela men hur ska man annars förklara det?